Wanneer mensen het over zoekmachine adverteren hebben, wordt er 9 van de 10 keer maar over één zoekmachine gepraat: Google. Niet heel gek: Google heeft een marktaandeel van maar liefst 92%, wat betekent dat andere zoekmachines zoals Bing het op slechtst 8% met elkaar moeten uitvechten. En toch blijft het een discussie: is investeren in Bing een goede investering of niet?
Waarom adverteren in Bing?
Allereerst is het belangrijk om te benoemen dat de 8% waarin Bing zich bevindt alsnog een gigantische doelgroep is, waarbij Bing ook nog weer dominanter is in het ene land dan in het andere. Het kan hierdoor zeker een aantrekkelijke optie zijn om in te adverteren: je bereikt namelijk nog steeds een grote groep mensen, op een net wat andere manier.
Maar, er zijn twee echte grote redenen waarom adverteren op Bing interessant kan zijn, namelijk twee trends die invloed hebben op het marktaandeel van Bing. Om de volgende redenen zien we dit marktaandeel namelijk aardig stijgen de komende jaren:
- Samenwerking met Microsoft:niet meer echt een trend, maar wel heel interessant. Wanneer je vanuit een Microsoft programma ergens naartoe wordt gestuurd, gaat dit automatisch via Bing. Het gebeurt hierdoor vaak dat internetgebruikers hierdoor toch blijven hangen in deze zoekmachine, aangezien ze hierin wel hebben gevonden wat ze wouden vinden.
- Samenwerking met ChatGPT: een trend die helemaal enorm hot is ChatGPT, een AI die teksten voor je kan schrijven. Het zou zo maar eens zo kunnen zijn dat deze AI de wereld van zoekmachines gaat revolutioneren, aangezien je met deze optie direct antwoord krijgt op je vraag, in plaats van toch nog een pagina moet aanklikken voor het antwoord.
Hoe werkt adverteren in Bing?
Het fijne aan adverteren in Bing is dat je hiervoor geen nieuwe werkzaamheden hoeft aan te leren. De manier van adverteren is namelijk precies hetzelfde, het enige verschil is dat je te maken hebt met net een andere doelgroep. Hier dien je dus eerst even onderzoek na te doen: je zoekwoorden kunnen namelijk verschillen, waardoor je dus wel te maken krijgt met een nieuwe invulling van je advertenties.
Hulp nodig?
Wil jij Bing adverteren aan je strategie toevoegen, dan hoef je dit gelukkig niet alleen te doen. Door in zee te gaan met Traffic Today kies je voor een online marketingbureau met ervaring op verschillende kanalen. Bing is voor hen geen onbekend terrein – deze kennis zetten ze ook graag voor jou in! Neem een kijkje op hun website en ervaar het zelf.