Wanneer mensen het over zoekmachine adverteren hebben, wordt er 9 van de 10 keer maar over één zoekmachine gepraat: Google. Niet heel gek: Google heeft een marktaandeel van maar liefst 92%, wat betekent dat andere zoekmachines zoals Bing het op slechtst 8% met elkaar moeten uitvechten. En toch blijft het een discussie: is investeren in Bing een goede investering of niet?
Waarom adverteren in Bing?
Allereerst is het belangrijk om te benoemen dat de 8% waarin Bing zich bevindt alsnog een gigantische doelgroep is, waarbij Bing ook nog weer dominanter is in het ene land dan in het andere. Het kan hierdoor zeker een aantrekkelijke optie zijn om in te adverteren: je bereikt namelijk nog steeds een grote groep mensen, op een net wat andere manier.
Maar, er zijn twee echte grote redenen waarom adverteren op Bing interessant kan zijn, namelijk twee trends die invloed hebben op het marktaandeel van Bing. Om de volgende redenen zien we dit marktaandeel namelijk aardig stijgen de komende jare...
Lees verder